Table of Contents
Wanneer je een SEO strategie ontwikkelt zal je hoogstwaarschijnlijk de term ‘Backlinks’ tegengekomen zijn. Goede backlinks zijn essentieel voor je SEO strategie: maar wat is nu eigenlijk een backlink? Een backlink is zeer simpel uit te leggen; het is namelijk het refereren van content op een website naar een brondocument.
Backlinking zorgt er primair voor dat gebruikers makkelijk van de ene site naar de andere kunnen gaan. Dit kan ertoe leiden dat jouw website meer waardering krijgt binnen de zoekresultaten van, bijvoorbeeld, Google, doordat er veel verwijzingen zijn omdat de kwaliteit van de website goed zou moeten zijn. De referentie of verwijzing geeft namelijk aan de crawlbots van Google door dat jouw website erkent wordt door anderen en hiervoor een hoge autoriteit zou moeten krijgen.
Als je meer wilt weten over backlinks, backlink strategie, backlinks kopen, gratis backlinks, AB backlinks, deeplinks of linkbuilding lees dan vooral verder. Backlinks plaatsen Het plaatsen van links is niet moeilijk: het is namelijk een link naar jouw website op een andere website. De moeilijkheid van backlinking is de juiste link krijgen van de juiste partij.
En onthoud de belangrijkste regel binnen seo: we proberen zoekmachines zoals Google & Bing zo duidelijk mogelijk te maken waar jouw website over gaat, dus communiceer eenvoudig, eenzijdig, eenduidig. Waarom backlinks plaatsen en hoe komt de waarde achter deze links? Linkbuilding is invloedrijk als het gaat om beter vindbaar worden in de zoekmachines.
Deze links kwamen vanaf websites die niet content gerelateerd waren en hadden vaak een lage autoriteit. Na juli 2013 draait het om de kwaliteit van links i. p.v. de hoeveelheid. Domein autoriteit ontstaat doordat er met elke link waarde wordt meegegeven naar de website waarnaar gelinkt wordt. Wanneer een website refereert met een link naar een website die relevant is (content gerelateerd) ziet een zoekmachine dit als een indicator dat het om een betrouwbare website gaat.
Neem als voorbeeld een met een hoge domein autoriteit (Momenteel : 90*). Een van de mogelijke scores om de autoriteitswaarde te meten is MOZ Domein autoriteit (Moz DA). is een meetwaarde wat aangeeft bij websites hoeveel autoriteit een website heeft en wordt met een score tussen 0-100 aangegeven Als bol. linkbuilding groningen.
digital geeft dat waarde aan de domein autoriteit van jacht. digital, omdat jacht. digital een lagere domein autoriteit heeft dan bol. Marketing advies. com. Er wordt in dit geval een hoge referentiewaarde (ook wel Link juice of Trust Flow genoemd) meegegeven aan de link (jacht. digital). Om een hogere domein autoriteit te creëren moeten de backlinks op relevante websites staan die een hogere domein autoriteit hebben dan jouw website.
Idealiter zouden deze links uit jouw branche met overeenkomende content moeten zijn met een hoge Trust Flow-waarde. Crawlbots, o. a. van Google’s, scannen namelijk de link met bijbehorende content naar jouw website (linkbuilding ohne risiko). Dus als een SEO-specialist op een website als marketingfacts. nl staat (branche gerelateerd) met de juiste verwijzing is dat veel waardevoller is dan wanneer een relatief onbekende site uit een geheel andere branche naar jouw website refereert zonder het besproken onderwerp of het onderwerp waar jij op wilt ranken.
digital een link plaatst naar Marketingfacts. nl, of bol. com heeft niet hetzelfde effect als andersom, omdat er een verschil van domein autoriteit is. Er zijn dan meerdere links nodig om hetzelfde effect te behalen voor het domein met de hogere domeinwaarde. Oorsprong van Domain Authority, Page, Rank en Links Nu Domain Authority uitgelegd is, kunnen we kijken naar de methode om te zien hoe goed een pagina gaat ranken.
Hiermee kon je zien hoe goed je een pagina had geoptimaliseerd. Na het wegvallen van Page, Rank heeft MOZ Page Authority ontwikkeld. linkbuilding facebook. Met dit algoritme bekijk je hoe goed jouw pagina in de zoekresultaten van zoekmachines gaat ranken. Dit betekent niet direct dat jouw pagina daadwerkelijk gaat ranken, het is puur een indicatie wat de verwachting van de pagina zal zijn.
We weten namelijk niet voor 100% welke SEO-factoren er allemaal meespelen - broken linkbuilding. Het zijn er momenteel meer dan 880! Een hoge domain authority betekent nog niet direct een hoge page authority. Wanneer een pagina SEO-Technisch slecht is opgebouwd (of geen reputatie heeft opgebouwd met inkomende links) krijgt het geen autoriteit mee.
Eén van de valkuilen bij backlinks is dat er vanuit wordt gegaan dat wanneer een website een hoge domein autoriteit heeft ook automatisch een hoge pagina autoriteit krijgt. Om waardevolle links te ontvangen moet er worden gelinkt vanaf pagina’s die een hoge page authority hebben. Daarnaast gaat de autoriteit van een pagina omhoog wanneer er vanaf meerdere verschillende domeinen naar de pagina wordt verwezen. whitehat linkbuilding.
Het backlink domain bestaat uit alle backlinks die vanaf de homepagina en dieper refereren naar jouw website. De interne links geven weer een onderdeel van structuur aan wat weer waarde geeft aan de losstaande website pagina’s. Hier gaan wij nu niet verder op in en behandelen dit in het artikel over SEO-content.
De SEO factoren die de Autoriteitswaarde van een pagina bepalen zijn onder andere: relevantie van de content, het aantal links (in- en outbound) op de pagina en interne verwijzingen. Maar ook is van belang hoe lang een bezoeker op de pagina blijft en hoe vaak de bezoeker terugkeert naar deze pagina en zo zijn er nog 880 seo factoren (wat is interne linkbuilding).
Na meerdere onderzoeken is er wel bekend dat er verschillende factoren op het gebied van backlinks een waarde meegeven. We kunnen de backlinks categoriseren van heel goed naar heel slecht voor je website. De verschillende type backlinks kunnen in de volgende categorieën worden weergegeven: Type 1 (de beste backlinks die te genereren zijn voor je website)Type 2 (matige backlinks die je beter kunt ontwijken)Type 3 (de meest negatieve (slechte) links, deze links kunnen er zelfs voor zorgen dat je website een Google Penalty krijgt.) Uitleg Type 1 Type 1 backlinks zijn de goede backlinks voor je website.
Daarbij komt dat de content waarover de link gaat overeenkomt met de bron waar naar verwezen wordt. Type 1 backlinks zijn de moeilijkste backlinks om te verkrijgen. Dit komt doordat de toegang tot een andere website beperkt is om vanaf daar naar jou te refereren. Je moet bijvoorbeeld aan een webmaster van een website vragen om een link te plaatsen naar jouw website op de correcte manier.
Denk aan een redactie, journalist of blogger die een artikel maakt met een link erin die verwijst naar jouw website. Zonder dat hierbij sprake is van ‘’elkaar kennen, of een vriendendienst vanuit de schrijvende partij.’’. In deze backlink wordt een persoonlijke (zakelijke) relatie gebruikt om backlinks te vergaren. Deze relatie kan worden opgebouwd door een inleiding van een journalist, blogger of content-bijdrager.
Uitleg Type 2 De 2de categorie backlinks zijn de links die geen of mindere waarde meegeven. O.a. Google ‘’ziet’’ deze links niet als een toegevoegde waarde voor je website. Type 2 backlinks zijn links die van websites komen die bijvoorbeeld geen content overeenkomst hebben met jouw website. Ook wordt er met Type 2 backlinks minder waarde doorgegeven, omdat deze links van websites komen met een lagere domein autoriteit dan jouw website.
Links die vanuit deze genoemde koppelingen kunnen door Google als waardeloos of zelfs spammen worden ervaren. Deze links moeten worden vermeden bij linkbuilding. Er zijn die blogs maken voor meerdere bedrijven. Het probleem is dat deze blogs minimaal worden aangepast voor de bedrijven. Deze bloggers werken dus met een standaard blog waarin ze naar jouw website linken, maar dit dus ook doen voor velen andere bedrijven (linkbuilding uitleg).
Hierdoor is de content-waarde van deze links waardeloos. Uitleg Type 3 De 3de type backlinks zijn de links die je zeker niet wilt hebben! Deze backlinks brengen negatieve waarde mee naar jouw website. In het slechtste geval kunnen zoekmachines je voor deze backlinks een straf geven (de beruchte Google Penalty).
Wederom: stel kwaliteit boven kwantiteit in SEO! Als deze journalisten, bloggers en eigenaren van websites jouw betaalde aanvraag accepteren, moet je weten dat jij vast niet de enige website bent die links van hen krijgt. Deze mensen linken naar meerdere (voor jou niet relevante websites) toe. Dit moet je niet willen! Bing en Google kunnen namelijk ‘’zien’’ dat het om gekochte links gaat omdat ze uit een netwerk komen waar zich meerdere gekochte links bevinden.
Naast de genoemde voorbeeld van het kopen van backlinks zijn er in de 3de categorie links nog meer voorbeelden: : dit soort links komen veelvuldig websites zonder Trust Flow. (Trust Flow wordt in 3. 1 uitgelegd). In ieder geval heeft het te maken dat de link geen betrouwbare organische waarde meegeeft naar jouw website.: een andere vorm van betaalde links.
Uitleg per HTML onderdeel die in de code wordt verwerkt: : de tag definieert een hyperlink welke ervoor zorgt dat een hyperlink van de ene naar de andere pagina in hetzelfde domein linkt. Het meest belangrijke onderdeel van deze tag is het ‘’a href’’ onderdeel welke de bestemming van de link aangeeft.
Dit stukje tekst is de omschrijving van de link. Een goede link heeft tenminste het keyword waar de link naar toe refereert in de alt staan.: een anchor tag definieert het begin en einde aan van een link. Specialisten gebruiken de anchor tag om een link een ID mee te geven zodat de link geïndexeerd kan worden.: de aangeklikte link opent de link in een nieuw tabblad.
Bing.com” rel=”nofollow”>Keyword Homepage-, Cornerstone page- & Deep Links De pagina waar de link vandaan komt heeft invloed op het gewicht/waarde van de backlink. We kunnen outbound links onderscheiden in 3 categorieën vanaf de website: De meest waardevolle links die gegeven kunnen worden zijn de gene die verwijzen vanaf een homepage naar een andere site, maar ook binnen de eigen site hebben deze links de meeste waarde.
Alles wat op de homepage staat wordt als de belangrijkste informatie gezien die op een website te vinden is. Een link vanaf de homepage van een site is daarom de zwaarst wegende. Alle links vanaf pagina’s die binnen 2 klikken vanaf de homepage te bereiken zijn kunnen als cornerstone pagina’s worden aangemerkt.
Een deeplink is een link op een website waarbij meer dan 2 keer geklikt moet worden vanaf de homepage om naar de pagina te gaan. Dit zijn alle uitgaande links binnen website die zich binnen de bodycontent van een website bevinden anders dan Footer & sidebar links (meervoudig gekopieerd en daarom spammend wanneer ze outbound zijn).
Denk hierbij ook aan posts, products, pfd’s, ect. die niet binnen 2 klikken vanaf de homepage te bereiken zijn. Trust Flow Een van de belangrijkste onderdelen van backlink is de Trust Flow die over backlinks gaat. Trust Flow geeft de betrouwbaarheid aan van de website in een keten van links (german linkbuilding).
De waarde van de Trust Flow is afhankelijk van de betrouwbaarheidsmeting van een page, post of product - ferramenta de linkbuilding. Je kan het als volgt zien: hoe meer hogere kwaliteit & betrouwbare links, hoe hoger de Trust Flow is. Trust Flow ontstaat doordat er wordt verwezen naar de pagina die over het verwezen onderwerp gaat en er een serie van betrouwbare pagina’s van verschillende domeinen naar 1 punt verwijzen, jouw website.
Backlinks verkrijgen van websites met een hoge domein autoriteit. Deze Trust Flow kan over meerdere lagen gaan zonder direct naar de uiteindelijke pagina te refereren. Dit noemen we Tier links. Tier Links Tier links zijn de links van andere domeinen die verwijzen naar andere domeinen dan jouw website, zonder direct naar jouw website te gaan of te linken.
Het is een schakel van links naar jouw website die de uiteindelijke Trust Flow of linkjuice aflevert. Een grote aaneenschakeling van links op meerdere niveau’s naar een Tier 1 link kan in beginsel veel meer opleveren dan 100 losse links, omdat de uiteindelijk Trust Flow van alle pagina’s verzameld wordt en op 1 punt wordt doorgegeven. linkbuilding geld zurück.
Verschillende soorten backlinks We hebben het nu voornamelijk over 1 type backlink gehad. De hiervoor behandelde link is de web2. 0 link, maar er is nog veel onderscheid te maken in de verschillende type links die te verkrijgen zijn en invloed hebben op jouw Domein Autoriteit. Daarom een opsomming van verschillende type backlinks: Met het Web2.
More from Winkels, Webwinkels
Table of Contents
Latest Posts
Hikvision Alarmsysteem Review
Snap Fitness Personal Trainer Prices
Hbo Personal Trainer
All Categories
Navigation
Latest Posts
Hikvision Alarmsysteem Review
Snap Fitness Personal Trainer Prices
Hbo Personal Trainer